Nu är lilla pausen slut

Jag har inte bloggat på ett tag.
Behövde en liten paus tror jag.
Men nu är jag tillbaka här igen.

Idag håller dom på att dra in fiber till fastigheten.
Så ännu en etapp på vägen till att bli uppkopplad är inledd och förhoppningsvis snart klar.
Det är ett långtidsprojekt det här att dra in fiber.
För över ett år sedan grävdes det och drogs kablar på gatan utanför.
Nu idag installeras uttagen i lägenheterna.
Sedan i nästa steg ska en annan firma komma och koppla ihop ledningarna utanför med alltihop.
Och efter det kan jag äntligen få tillgång till fibernätet.

Alltså om ett par månader, före årsskiftet iallafall.
Jag ser verkligen fram mot det.

Lite otålig, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge säger man ju.
Annars är allt som vanligt här igen efter allt flyttande, barnpassande och annat.
Vi har haft svalare väder de senaste dagarna, runt 20 grader, jätteskönt.
Man kan äntligen andas igen.
Det har återgått till normalt svenskt sommarväder.
Sensommar kanske man ska kalla det, för vi är ju redan i mitten av augusti nu.
Hoppas förstås på att sommaren ska fortsätta långt in i september.
När fiber-killarna är klara med installationen här ska jag ge mig iväg ut en sväng.
Och njuta av det sköna vädret.
Får väl se vart fötterna bär mig.
Planerar inget, brukar bli roligast så.
Ha nu en riktigt skön dag!

Kommentarer

  1. Så bra att få in fiber i huset, något som alla vill ha.
    Här har vi +30-35 om dagarna och +25 om nätterna. Så sommarn håller även i sig här ;-)
    Ha en fortsatt bra dag.

    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen