Premiärturen är avklarad

Igår följde jag med mitt barnbarn som skulle åka buss hem från skolan för första gången.
Det var tur att jag var med för bussbolaget hade flyttat hållplatsen utan att ens sätta upp någon information.
Så hade Fanny varit ensam hade hon ju aldrig hittat.
Där ser man det är alltid någon mening med allt.
Det var det som var meningen med att jag skulle följa med.
Nu hittar hon ju till den nya hållplatsen själv.
Regnet vräkte ner hela em och hela kvällen.
Inget mysigt sommarregn utan en riktig höstskur.
Som tur var fick jag skjuts hem på kvällen.
Hemma blev det en kopp the och så svepte jag in mig i en filt i soffan.
Ett skönt avslut på en lite småstressig dag.

Kommentarer

  1. Det var verkligen tur att du var med så det inte blev knas första dagen. Regn gjorde inget om det kom en skvätt här med nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen