Måndagsbloggen.......på en tisdag

 Hej på er. Det hann bli tisdag innan jag kom igång med bloggandet.

Jag vet inte varför dagarna går så fort. Så värst mycket har jag ju inte att göra. För det mesta kan jag bara ta det lugnt. Eller i alla fall i min egen takt. Precis som de flesta pensionärer.

Veckan gick på ungefär som vanligt. Utom torsdag och fredag. Då var jag barnvakt och hundvakt hos dottern. Tror det var åratal sedan jag var så trött. Det berodde på att den ena hunden plötsligt blivit stjärnskådare, haha. Väckte mig med jämna mellanrum och skulle ut. Men när vi kom ut gjorde hon inget. Satt bara nöjd och tittade på himlen. Som en liten stjärnskådare.

Varje gång hon väckte mig var jag tvungen att se om hon behövde göra ifrån sig. Man vet ju aldrig. 

Sen gick lördagen åt till att återhämta mig. Ett par powernaps senare började jag piggna till igen. 

Något annat som hände i veckan var att den äntligen kom, den efterlängtade våren. Nu hoppas jag att den stannar kvar den här gången.



Så skönt med sol och värme. Det börjar spira i rabatterna. Gräset växer och blir grönt. Och tulpanerna har börjat blomma. Jag älskar våren.

Den här veckan började ju igår med att min sambo fyllde år.


Hon fyllde 14 år. Vilket motsvarar 72 år i människoår läste jag i en tabell.

Hon fick en ny koja och lite extra godisar på födelsedagen. ❤

För övrigt händer det inte så mycket här hos mig. Inget särskilt intressant i alla fall. Inget spännande alls. Inte heller några problem dyker upp. Det är jag förståss glad för. Enda problemet varje dag är vad jag ska göra för mat. Är inne i en period då det känns tråkigt att laga mat.

Tar gärna emot enkla små middagstips om någon av er har något att dela med sig av.

Nu är det dags att börja den här dagen. Så nu önskar jag er en fin vecka. Ha det bra och glöm inte att ett gott skratt förlänger livet.

KRAMAR FRÅN MIG TILL ER.


Kommentarer

  1. Dagarna rullar på när man är pensionär.
    Förstår om du var matt i pälsen efter du varit hundvakt 😁.
    Grattis till din lilla sambo med.
    Ha en bra tisdag och vecka.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma Carin.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jodå, dagar och veckor rullar på i en rasande fart! Vet inte om klockan går fortare eller om man blir latare :) Snygg sambo du har och grattis till henne!
    Vårkram från Titti

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning