Måndagsbloggen om veckan som gick

På tisdagen hade vi vårväder. Soligt och fint.

Yngsta barnbarnet, Alex, kom hit och överraskade mig efter skolan. Med en bukett vitsippor han hade plockat till mig.


 Riktig vårkänsla när man kan plocka blommor ute i skogen igen.

Men redan dagen efter kom bakslaget. Som jag visste att det skulle göra. Men som gör mig besviken ändå. Bara 3 plusgrader, kraftig blåst och ett obehagligt snöblandat regn. Fy vilket skitväder.

Hade ingen lust att gå ut i ovädret. Så jag höll mig inne hela onsdagen. Passade på att lägga en matbeställning på Ica. Det tog sin lilla tid. Sen låg jag i soffan och glodde på olika tv program. Och rätt som det var hade hela dagen gått.

Redan på torsdagen var vårt fina vårväder tillbaka igen. Fast tyvärr fortfarande kraftiga vindar. Men det kan man väl stå ut med så länge det är soligt ändå. 

Hade planerat lite familjetid eftersom det var röd dag. Men min dotter fick skynda sig ner till Stockholm redan på onsdag. På en oväntad begravning. Så vi fick skjuta upp våra planer.

Vad gjorde jag då? Jag hittade en serie på Viaplay som jag inte sett förut. Damages med Glenn Close. Fanns 5 säsonger av den. Så jag kunde titta på hur många avsnitt som helst. Bra serie. Spänning och intriger. Rekommenderas, om någon annan inte har sett den.

På fredagen satt jag ute och fikade med grannen. Sprang ut och in med kaffe, lunch och annat så gott som hela dagen. Hade en trevlig dag. Kvällen avslutade jag som vanligt framför tv programmen. Tittar alltid på Masked singer på fredagar.

Sommarvärmen höll i sig även resten av helgen. På lördag hade vi vår uppskjutna familjedag. Tog bl.a. med oss fika ut i skogen uppe på Södra berget. Där fläktade det skönt. Och man har en vacker utsikt över hela staden där uppe.


Det här är en gammal bild. Men man ser ju utsikten. Fotade inget på den här turen. Tänkte inte ens på det. 

Lördagsmiddagen blev en riktigt god älgstek med alla tillbehör. Och kladdkaka med färska bär och grädde till efterrätt.

På söndagen var jag väldigt trött efter lördagen. Så jag tog det bara lugnt här hemma. Tog inte ens en promenad. Men dagen rullade på ändå, som den ju alltid gör.

Nu är det måndag och en ny vecka igen. Får se vad den för med sig. 

Mors dag på söndag. Så då får jag nog besök av min familj. Får se till att fixa lite go fika innan dess. 

Men det är de enda planerna jag har den här helt nya, okända veckan. Solen lyser, fåglarna kvittrar, det fläktar lite i gardinen vid mitt öppna fönster. Härligt. Så nu ska jag gå ut och ta en liten promenad och njuta av  sommarvädret.

Ha en riktigt bra vecka nu. Vi hörs på måndag igen. Kramar till er från mig.





Kommentarer

  1. Skönt att det fina vädret kom tillbaka igen.
    Vilken fin bukett du fick av barnbarnet.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Javisst var det en fin liten vårbukett.
    Värmer mormors hjärtat.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, det var riktigt kallt där ett tag men just nu njuter jag av värmen. Du verkar ha haft en helt okej vecka ändå.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning