Måndagsbloggen

Idag börjar jag måndagsbloggen med att berätta lite om Mors dag, som var igår. 

Min dotter, svärsonen och barnbarnen kom och hade köpt med sig en tårta. En jättefin. Så jag hade inte behövt fixa något fikabröd egentligen. Men nu blev det över så jag fick skicka hem en hel del med barnen.


Förutom  tårtan så fick jag fina hårklämmor. Har klagat ett tag på att jag behöver nya. Men inte kommit mig för att köpa. Så det var ju bra. 

Vi hade en mysig dag tillsammans. Med många glada skratt. Som det brukar vara när vi har våra "sammankomster"

Idag har dottern lite ledig tid på f.m. så då ska vi åka iväg och snoka lite i köpcentrumet. Tyvärr har vi lite växlande väder här idag. Och alldeles för kyligt och blåsigt för att sitta ute. Så då passar det ju bra att gå inomhus i Birsta och se om man kan fynda något.

Fast jag brukar mest fynda till barnbarnen. Inte så mycket till mig själv.
Precis som de flesta mor och far föräldrar gör antar jag. 😄

Den här veckan har jag planerat att prova en ny promenadväg. Blir lite less på att gå samma vägar hela tiden. Sen har jag lite hemmafix att ta itu med. Måste bl.a. putsa köksfönstren igen. Dom blir smutsiga igen så fort jag har putsat dom. På torsdag ska Fanny komma och äta middag hos mig. Och sen fredag-lördag ska både Fanny och Alex sova här. Då ska vi ha galet mysigt. 💗💗

Så veckan ser ut att bli bra. 
Ha en riktigt bra vecka. 
KRAMAR 

Kommentarer

  1. En trevlig och mysig morsdag hos dig.
    Din vecka verkar vara späckad med lite skoj med. Förutom fönsterputsning då 😉. Här behöver altanfönstren tvättas också.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja putsa fönster är inte särskilt roligt. Men tyvärr nödvändigt. =)
      Kram

      Radera
  2. Det låter som en väldigt trevlig dag. Fönster behöver jag också putsa. Ska ta tag i det framöver tänkte jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där uttrycket framöver är väldigt bra. Det använder jag när något ska göras som jag inte har lust att göra haha.
      Kram

      Radera
  3. Vilken mysig morsdag! Ja veckorna rullar på och det finns alltid något som måste göras...som fönster!! Puh! Njut nu av veckan och ta väl hand om dig...
    Kram från ett blåsigt Öland & Titti

    SvaraRadera
  4. Ja Titti här blåser det stormvindar också. Har gjort det hela helgen. Inget skönt alls.
    Ta hand om dig du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen