Jag verkar ha tur just nu

I går var det bara varit trevliga och positiva händelser här hos mig.
Först fick jag ett glädjande besked från hyresvärden.
Att jag fått lägenheten på bv som jag ville byta till.
Jag blev såååå jätteglad över det.
Även fast det blir lite stressigt att packa och flytta inom 2 1/2 vecka.
Och så ska jag ha visning av min nuvarande lägenhet
imorgon.
För någon ny ska ju flytta in här också.

Sen kom Fanny (barnbarnet) på eftermiddagen.
Då blev det jordgubbar och vispgrädde och många glada skratt.
Sen fick jag en trevlig semesterinbjudan på en veckas semester här i Sverige med husbil.
Som jag naturligtvis tackade ja till.
Men det blir inte än på många veckor.
Juli eller Augusti, det är inte riktigt bestämt ännu.

Så nu får jag spendera den närmaste tiden med att packa och rensa i mitt bohag.
En lätt flytt på så sätt att det bara är 2 trappor ner.
Men samtidigt lite krångel eftersom vi är 3 hushåll som ska skifta lägenheter samma dag.
Min granne ska flytta ut samtidigt som jag ska flytta in och samtidigt ska en tredje person flytta in här.
Hå hå ja ja, det kan nog bli lite ont om plats för tre flyttlass.
Det blir svårt att flyttstäda också........
Men nu ska jag tänka positivt.
Det kommer säkert att löpa på smärtfritt.
I vilket fall som helst blir allt bra när det är klart.
Och jag får njuta av min nya lägenhet.

Nu ska jag packa, packa, packa!
Ha en bra dag.

Kommentarer

  1. Men så kul och det kommer säkert att gå bra.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. åå vad härligt med massa flow..vi har haft någon här i området som oxå bytt lägenheter ..de la ut två stora presenningar på gården utanför å bar ut allt dit ..sen snabbstäda de ( hjälptes åt de två som skulle byta )å så flyttade de över allt från den andra lägenheten ...sen hjälptes de åt att städa den som nu blev tom ..å sen bar de in de som stod på preseningen dit ....de hade ju tur att de var bra väder å så hade de två ungdomar som satt å höll koll på prylarna ...lycka till med nya lägenheten kommer säkert bli toppen
    //Hon i 22an

    SvaraRadera
  3. Vad härligt! Säkert lite rörigt på flyttdagen men vad mycket roligt att se fram emot! Nosbuffar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen