Ny dag, ny vecka.

Jaha så var det en ny vecka igen.
Jag börjar den nya veckan med att vara "över sövd"
Mitt eget uttryck, som betyder att jag har sovit för tungt och för länge. 
Då vaknar man och känner sig som en klubbad oxe.

Dottern och barnbarnen var här igår och hämtade hem lilla kattungen.
Efter 8 dagar kändes det ett litet stick i hjärtat att se honom bli hämtad.
Kattungen själv verkade lite förvirrad, han trodde nog att han skulle bo hos mig nu.
Det är frånvaron av en busig liten levande väckarklocka som gjort att jag blivit översövd.
Så idag lär det inte bli mycket gjort här.
Men det är ju en dag imorgon också.
Så idag strosar jag omkring i hemmakläder.
Utan andra planer än att ta det väldigt väldigt lugnt.
 

Kommentarer

  1. Jobbigt när man är så där översövd. Men skönt att du kan ta dagen som den kommer.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning