Lite stressad idag.


Ett av mina största nöjen här i livet är att vara tillsammans med mitt barnbarn.
Det har jag tjatat en hel del om här på bloggen.
Så det vet ni ju redan.

Nu ska jag vara barn och hundvakt från imorgon och resten av den här veckan. 
Det ska bli jätteroligt!

Både jag och lilla Fanny har planerat en massa kul vi ska göra.

Jag minns vad jag såg fram mot att hälsa på mormor när jag var liten.
Vi bodde långt från varandra och sågs bara på skolloven.
Men mormor var så mycket äldre och orkade inte leka med oss barn.
Så det var aldrig något vi förväntade oss.

Min relation med mitt barnbarn är så annorlunda än vad mormors och min var.
Kärleken är densamma, självklart. 
Men närheten är annorlunda.

Ja, ja, jag antar att tiderna förändras och människors sätt att vara förändras i takt med tiden.

Men ni som har barnbarn, tänk efter och jämför med hur det var när ni själva var små.
Så förstår ni vad jag menar.

Nu ska jag inte sitta här och svamla mer.
Jag har mycket att göra idag innan jag ska åka iväg till min dotters hem.
Lite stressad är jag faktiskt. Så det är dags att sätta fart och ta itu med allt som ska göras.

Vi "ses" nästa vecka.
Ha en fortsatt bra vecka och en Trevlig helg!




Kommentarer

  1. Vad mysigt! Men jag tror inte att man hade blivit en lika bra mormor/ farmor utan att ha gjort lite missar med barn innan ;-). Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen