Vårtrötthet

Vårtröttheten och sommartid kommer alltid hand i hand till mig.
Det slår aldrig fel, det är samma sak varje år.

Man hinner inte mer än ställa om klockorna till sommartid innan jag sitter och gäspar käkarna ur led dagarna i ända.

Det är vårtröttheten säger mina vänner.
Det har alltså inget att göra med tidsomställningen.
Oavsett hur visarna står på klockorna skulle jag varit lika trött ändå.(tror dom ja)

Nu tycker jag att det får räcka med trötthet här snart.
Den där vårtröttheten kan gärna dra vidare och förpesta tillvaron för någon annan istället.

Jag har inte lust att gå omkring som en gäspande zombie hela tiden.
Man kunde tro att jag var ute och slog klackarna i taket varenda natt.
Det kanske jag gör också, i drömmarnas värld.
Fast jag inte kommer ihåg det.
Tur att man har roligt när man sover i alla fall då.
För när jag är vaken är jag för trött för att ha kul.

Nu är det dags för antingen en tupplur eller en kanna starkt kaffe.
Hmm.....få se vad det blir. Gäääsp.....

Kommentarer

  1. Visst är det märkligt, nu som man borde bli pigg..Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen märkligt. Och TRÖTTSAMT.
    Kram=)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning