Valborgsmässoafton.



Det är sant! Loka har kommit med nya smaker på sitt vatten. Bl.a den här med chokladsmak. Jag bara måste prova den så klart. Men det var alldeles för skumt för mig. Det smakade som att dricka kolsyrad pucko ungefär. Efter ett par klunkar blev jag faktiskt lite äcklad. Så resten avstod jag från. Men nu har jag provat i alla fall.

Idag är det alltså valborg. Eller Valborgsmässoafton.
Så då börjar alltså våren officiellt idag då. Hoppas att det stämmer. Igår var det regnigt och kallt. Men idag skiner solen igen.

Jag undrar hur många som känner till historien om Valborg egentligen? Helgonet som levde på 700-talet. Och som är upphov till varför man började fira Valborg. 

Fast eldarna började man med långt senare, på 1700-talet. 

Strunt samma. Det är bara intressant tycker jag att ta reda på varför man firar olika helger. Eller inte firar.

Hur som helst så önskar jag er alla som kommer förbi här en TREVLIG VALBORG!
Ta det lugnt och kom ihåg att det kommer en ny dag imorgon.


Kommentarer

  1. Jag saknar verkligen dom här eldarna! När jag var yngre fanns det alltid någon brasa i grannskapet,(inte minst på påsken.) Stämmningsfullt, inte minst doften, knastret från elden och sorlet från folk runt omkring. Nostalgi! Trevlig valborg du också, och 1:a maj.
    (Chokladloka ignorerar jag..)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du gör alldeles rätt som ignorerar chokladloka. Jag ska vara lika klok hädanefter. =) Ha en bra första maj.

      Radera
  2. Alla sorters vatten på flaska går fetbort!!

    Ikväll får valborgsfirarna försöka klara sig utan att jag deltar! Hoppas de klarar det och helst utan sprattelvatten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför måste det alltid vara så mycket smällare inblandade så fort något ska firas? Det irriterar mig eftersom mina katter blir så rädda. Hann precis få in dom igår innan det började smälla.

      Radera
  3. Loka med chokladsmak???!!! Njaaaeee! Får ng vara för mig! Lät inte så gott!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen INTE gott!
      Kram på dig Tummelunsen <3

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning