Måndag

Det var lite motigt att komma upp ur sängen i morse.
Jag vet inte om jag börjar bli krasslig, eller om värken
i min kropp beror på att jag haft mitt barnbarn här hela helgen.

Vi har haft jätte roligt, det har vi ju alltid tillsammans.
Men min kropp orkar nog inte lika mycket som jag tror att den ska göra.
Vi hade tex en slags improviserad 5 kamp i lekparken i lördags, som barnbarnet så klart vann.

Och sen hade vi cirkusföreställning för gosedjuren i
söndags.
Vi har haft fullt upp, så inte konstigt om jag har lite ryggont idag.
Vi har haft mysstunder också, inte bara bus.
Vi har ritat och pysslat och tittat på film och lekt med
barbiedockorna.
Vi har hunnit med så mycket att man skulle tro att det behövdes en hel vecka.

Jag älskar att vara mormor och jag älskar att busa och leka med barnbarnet.
Det får min kropp snällt lov att finna sig i!
Snart är lilla Fanny stor och vill inte leka med mormor längre. (i alla fall inte rövare och pirater) Då kan jag minnas den här bus tiden med ett leende. 

Nu ska jag göra mig klar att gå ut i regnet.
Vi har regn och ett par plusgrader men en otäckt stark   vind här idag.
Fast vi har blivit lovade sol och värme av SMHI.
Och dom har ju ALDRIG fel. (ja det var ironi)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning