Strumpor

Idag har jag bokat tvättstugan, tråkigt men nödvändigt.

Tvättar för det mesta på måndagar eftersom just
måndag brukar vara veckans tråkigaste dag.
Dumt av mig egentligen. Man borde ju anstränga sig för att hitta på något riktigt roligt att göra på en tråkig dag. Inte passa på att göra dagen ännu tristare.

Så nästa måndag ska jag kanske ta och göra något riktigt galet roligt istället. Som att rymma med en cirkus. Det vore ju riktigt galet.

Något annat som inte är det minsta roligt men galet är att det alltid försvinner strumpor i tvätten.
Jag har hur många omaka strumpor som helst.
Vart tar alla strumpor vägen? Bor det ett strump ätar-
monster i tvättstugan?

Eller finns det ett parallelt universum där man använder strumpor till allt.
Och därför uppfunnit ett sätt att ta sig in i vår världs
alla tvättstugor för att stjäla våra strumpor.
Men varför tar man bara den ena strumpan?
För det försvinner ju alltid bara en, aldrig båda.

Jag ska se om jag kan fånga strumptjuven när jag tvättar idag.
Så kanske vi äntligen kan få svar på den största frågan av alla.
VART TAR ALLA FÖRSVUNNA STRUMPOR VÄGEN?

Kommentarer

  1. när du fått svar på den frågan skulle jag också gärna vilja veta svaret för här är strumplådan också full med omaka strumpor
    ha en rolig tråk dag :D
    kram/SB

    SvaraRadera
  2. Verkar som om strumptjuvarna har koll på min blogg.
    För inte en enda strumpa fattades den här gången.
    Kram=)))

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning