Jaga räkningar

Att betala räkningar brukar vara en nödvändighet men
knappast ett nöje.
Och det brukar aldrig förekomma att man jagar räkningar att betala.
Så roligt är det ju inte att göra av med sina pengar.

Men den här gången, i slutet av september, har jag i alla fall gjort just det, jagat en räkning.

Jag fick nämligen en räkning som bara var på halva beloppet av vad jag brukar betala.
Försökte ringa firman i fråga. Men fick bara sitta
i en telefonkö som sniglade sig fram.
Gjorde om försöket flera dagar i rad med samma
resultat, eller snarare brist på resultat.
Eftersom jag bara har mobiltelefon blev det ganska dyrt också.

Gick in på hemsidan och försökte kontakta dom via den, helt utan resultat.
Till slut betalade jag den halva fakturan samtidigt som
jag mailade till dom om vad som hänt.

Så får jag nu en påminnelse från dom med pålagda
avgifter garanterar jag att jag exploderar.

Kommentarer

  1. ja det var ju ovanligt med ett företag som inte vill ha sina pengar :D
    kram/S.B

    SvaraRadera
  2. Ja annars brukar dom ju gilla att ta ut för mycket.
    Aldrig för lite. Kram =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning