Tre bra saker.



Jag jobbar ständigt med mig själv och försöker
utveckla mig som människa.
Jag är övertygad om tankens skapande kraft.
Och försöker på olika sätt bli mer medveten.
För vissa låter det flummigt och för andra låter det
som något självklart.

Att försöka tänka positivt och vara en god människa
är inte alltid så lätt, inte för mig i alla fall.
All energi, både positiv och negativ, sprider sig som ringar på vattnet.
Om någon ler mot dig på gatan eller säger något vänligt till dig.
Så blir du genast på lite bättre humör.

Tänk om du skulle göra tre bra saker mot andra
varje dag.
Hjälpa någon, säga något snällt, låta någon gå före
i kön eller bara le mot någon.
Tänk så mycket positiv energi som skulle spridas då.

Så från och med idag ska jag försöka göra tre bra
saker varje dag.
Gör det ni andra också, så får vi se hur det går.

Kommentarer

  1. Kloka, underbara vän! *ler stort*
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Det funkar, tänk vad det är trevligt att mötas av ett leende Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alla vill väl mötas av leenden och vänlighet.
      Så nu ser vi till att le med hjärtat tycker jag.
      NosBuff och SvansKram

      Radera
  3. Att jobba med sig själv är ett bra tänk...Fler borde göra det.Gillar detta inlägget och det gav mig ett uppslag till ett inlägg.Ska länka hit ifall jag får tummen ur och skriver det!

    *kramar ifrån Ullis*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att få vara till inspirations hjälp.
      Ska bli kul att läsa.
      Hoppas du får tummen ur!
      Kram =)

      Radera
  4. Inlägget skrivet,och jag har länkat hit.. :-).

    *mera kramar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har precis varit in på din blogg och läst ditt inlägg.
      Jättebra! Jag gillade det verkligen!
      Så nu åker du genast in bland mina favoriter.
      Kram =)

      Radera
  5. Allt det där kostar inte mycket energi. Man måste ju ändå se sig för var man går när man är bland människor.
    Att visa hänsyn, respekt och uppmuntran gentemot dem man möter eller har runt sig ger samma tillbaka från dem, kanske inte från alla men från många. Vem vann då många leenden tillbaka på ett satsat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tanken är lite att genom att hjälpa andra hjälper man sig själv. Eftersom man får tillbaka samma positiva energi som man ger ut. Det handlar helt enkelt om att må bra. =)

      Radera
  6. ♥ ♥ ♥ Kram igen ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  7. Kommer in en sväng bara :-).

    Kul att hamna på din lista...Själv fattar jag inte hur jag ska få dit länkar på min blogg :-(. dom har gjort om rätt mycket på wordpress sen jag var där sist..

    *goa tisdagskramar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag håller mig kvar på Blogspot eftersom det är den
      enda blogg jag förstår hur den fungerar.
      Försökte mig på Wordpress förut, men det projektet la jag snabbt ner.
      Eftersom det är onsdag när jag svarar på din kommentar så
      får du *onsdagskramar*

      Radera
  8. Ja en vänlig blick, som hålls kvar ett par sekunder, en gest. Det behövs inte mycket. Helt enkelt vara tolerant, inse att den andre kanske inte mår så bra... Om många försökte, och inte var så rädda och misstänksamma skulle mycket vara annorlunda. (Men man får nog vara beredd på ett o annat bakslag !)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ett och annat bakslag möter man ju, som du säger, för det mesta. Vad man än gör. Men även det är ju lärdomar. =)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen