Ännu ett talesätt.

"Inget ont som inte har något gott med sig"
Ännu ett talessätt som jag har svårt att se
sanningen i.
Kanske beror det mycket på att mitt onda gör
sååååå jätte ont.
Jag kan inte se något gott i det alls.
Jag har nämligen skaffat mig en blå tånagel.
Tappade en tung kastrull rakt på stortån igår.
Det gjorde helvetiskt ont! Och nageln blev blå direkt.
Så just nu haltar jag omkring och väntar på att det
ska bli bättre.
Kan inte se något gott i det alls.
Det här molnet har minsann ingen silverkant!
Så det så!

Kommentarer

  1. Oj, stackars dig! Nog för att det är spinnande med ordspråk men det kommer ju bli jättejobbigt om du ska göra alla...Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får nog räcka med ordspråk nu.
      Det blir lite för tjatigt annars.
      NosPussar på er klok kissar! =)

      Radera
  2. Slog min tå i en stentrappa i april, tack och lov skadades inte tillväxtzonen, men större delen av den är fortfarande blå, men det börjar växa ut en normal igen.

    Troligtvis kommer din smärta att sitta i, i en vecka och sedan kommer du att tappa nageln helt om du tappade en kastrull på den, då är tillväxtzonen skadad också.

    SvaraRadera
  3. Du borde nog visa upp din tå för vårdcentralen. Ibland måste man få bort blodsamlingen under nageln för att inte få större besvär längre fram. Vet inte om det gäller för din skada, men jag skulle försäkra mig om, att den inte kräver vård.
    Har varit med om det själv, så jag förstår smärtan!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen