Måndagsbloggen

En måndagsblogg som känns ganska tråkig idag. 

Hälsan är inte den bästa och det påverkar humöret.

Först hade jag ont i ryggen, som jag ofta har problem med. Det gjorde mig väl lite extra klumpig. För då gjorde jag illa mig i handleden när jag höll på att fixa till madrassen i sängen. Så nu ser den ut så här:

Det tar väl ett par dagar innan den är bra igen. Till dess får jag hålla på att linda den på dagarna. Så den får lite stöd.

Har i alla fall känt mig ganska handikappad under veckan. Med problem med både ryggen och höger handen.

Som tur är hade jag precis fått hem nya böcker från Adlibris. 


Så när handen och ryggen inte vill vara med kan jag sätta mig och läsa. 
 Alex kom hit efter skolan på onsdagen som vanligt. Annars hade jag tid för mig själv under veckan. Vilket är skönt när man inte mår så bra. 

På lördagen drog min dotter med mig på ett pysselevent som hon hade fribiljetter till. Det kostade 850 kr annars. 
Det var riktigt roligt. Man fick prova på olika saker. Som glasetsning och att tillverka egna julkulor 
Man kunde prova på att göra textiltryck. Eller trycka mönster på muggar och glas. Och en massa annat. Vi blev bjudna på både lunch och fika.
Det var god mat, trevliga människor och kul att prova på lite olika pyssel.

På söndagen var jag hemma och bara plockade lite.
Gjorde klar ett tröjtryck jag fick med mig hem dagen innan.
Tog det bara lugnt. En skön söndag helt enkelt.

Ute är det höst. Björkarnas blad är helt gula och täcker nästan hela gräsmattan. På morgnarna har vi ett par minus grader ute. Fast på dagarna blir det mellan 5-8. Inte jättekallt men inte varmt heller.

Det är bara att inse att sommaren är över. Dags att ta emot hösten på allvar nu. Vad det nu innebär. 

För mig innebär det att plocka fram lite varmare kläder. Hänga undan sommarjackor och plocka undan sandaler och tofflor. Pynta ute med ljung och andra vackra höstväxter. 

Och nu blir det tidigt mörkt på kvällarna. Så jag har alltid tända värmeljus inne på höstkvällarna.


Det är vad hösten eller att hösta till sig är för mig. Och att börja nedräkningen till jul förståss. Men innan dess är det ju Halloween också. Inget jag firar nu för tiden. Men barnbarnen firar och älskar att klä ut sig.

Nej nu säger min hand att jag skrivit tillräckligt. Den ska få vila lite.

Ha en fin vecka. KRAMAR



Kommentarer

  1. Inte kul alls att ha ont i kroppen och inte känna sig på topp.
    Skönt att du har lite böcker att plöja i genom då.
    Ha en så bra vecka som det går nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin.
      Jag hoppas din vecka också varit och är bra.
      Kram

      Radera
  2. Aj aj ja är det inte de ena så är det de andra med kroppen ..men skönt du fått hem lite böcker å kan läsa å vila samtidigt ..trevligt pyssel du kom iväg på ha nu en fin vecka å hoppas de onda ger med sig så mycket de bara går ...hade fint hoppas solen lyser lite hos dig oxå

    SvaraRadera
  3. Lite sol men mest molnigt här. Och blåsigt och kyligt.
    Sommaren känns långt borta.
    Hoppas du har bättre tur med vädret hos dig.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja trist när det mesta värker, jag vet...aj med din hand! Hoppas det läker snabbt! Vila och ett gäng böcker är bra för hälsan :)
    Kram från ett blåsigt Öland & Titti

    SvaraRadera
  5. Tack Titti.
    Kram till dig också.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning