Måndagsbloggen

Hej, här sitter jag igen och funderar på veckan som gick.

Det hände inte mycket. Livet är ganska så stillastående just nu. Vilket känns skönt ibland och tråkigt ibland.

Alex, barnbarnet, kom till mig både tisdag och onsdag efter skolan. Det är tur att jag bor så nära skolan att han kan gå hit själv när det behövs. 

Jag var en tur till biblioteket på torsdagen. Behövde något nytt att läsa. Problemet med att vara en snabbläsare är att man måste springa på bibblan så ofta.

Hela helgen strosade jag bara runt i myskläder. Läste, kollade på Netflix och åt god mat. Träffade inte någon och familjen var bortresta. Så jag hade det lugnt och skönt och bara slappade.

Den här veckan har barnbarnen s.k. läslov, det som förr hette höstlov. Fånigt att hålla på och byta namn på ett skollov. Ja dom är i alla fall lediga. Och Fanny (barnbarn) kom hem från skolan i fredags. Så nu får vi mysa med henne i en vecka. Det ska bli sååå härligt.

Nu ska jag inleda den nya veckan med en promenad. Behöver få andas lite frisk luft. 

Tänk att på onsdag är det den 1a november! Redan. Oktober gick så fort. Och då är det bara 1 månad kvar till första advent. Tiden ilar snabbt förbi.


Nej nu är det time för min lilla promenad, ut i hösten och andas in den krispiga höstluften.

Ha en fin vecka nu alla bloggisar. Kramar,





Kommentarer

  1. Hann inte mer än skriva klart mitt inlägg så började det snöa.
    Nu snöar det och är -3,5 grader. Vart tog hösten vägen? Dessa ständiga väderväxlingar gör att vi har flera årstider samtidigt. Lite jobbigt. *suck*

    SvaraRadera
  2. Det kan vara rätt så skönt att bara strutta runt i myskläder och ta dagen som den kommer.
    Mysigt att stora barnbarnet kommer hem under lovet.
    Ha en fortsatt bra måndagseftermiddag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Önskar dig en bra dag också.
      Kram

      Radera
  3. vi går i ide ...är ju vinter ...så mysigt att bara vara ...tända ljus å mysa med böcker och barnbarn ...lät som en toppen vecka i mina ögon ..glöm inte broddar lär väl frysa på rätt snart ...ha det fint

    SvaraRadera
  4. Gå i ide vilken bra idé! Vakna upp till julafton, somna om sen och inte vakna förrän till våren.
    Du har så bra idéer Blondie.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning