Måndagsbloggen

Jaha, då sitter jag här igen. Och undrar vart veckan tog vägen.

Konstigt nog så går tiden så fort fast jag inte gör så mycket alls. Jag är ju mest här hemma bara.

Det enda som hände i veckan som gick var att jag fyllde år på onsdagen. Räknas väl som vuxen nu när jag blivit 64. Haha

Närmaste familjen kom hit på kaffe och tårta. Gjorde ingen tårta själv. Köpte en prinsesstårta bara och lite bullar och kakor.


Det blev vi alla nöjda med. Och nu är det överstökat för ett år igen. 

Nu har vi bara en födelsedag kvar i år. Det är min svärson som fyller jämnt i december. Det här med födelsedagar känns inte så viktigt när man blivit äldre, tycker jag. Det är bara barnens födelsedagar som är viktiga då.

Förutom onsdagen har det inte hänt något alls. Jag har bara skrotat runt hemma och tagit det lugnt. Så nu mår kroppen bättre igen.

Den här veckan ska jag inleda med en promenad ner till stan. Solen skiner och det är +6 grader ute. Det ser ut att bli en fin höstdag.
Jag tänker gå till biblioteket och leta efter något nytt att läsa. 
Och så passar jag på att snoka runt på några affärer också förståss.

Jag hoppas att ni får en bra inledning på den nya veckan. Var än ni är och vilka planer ni kan tänkas ha för veckan.
KRAM 😃



Kommentarer

  1. Då säger jag stort grattis till dig i efterskott.
    Skönt att du känner dig bättre i din kropp igen.
    Jag har inga planer alls för veckan utan kommer att ta dagarna som de kommer. Men på lördag åker jag till Sverige och hälsar på hos hela flocken.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin.
      Vad kul att du ska komma hem till Sverige och familjen.
      Lagom till barnens höstlov kanske? Eller är det en vecka senare kanske.
      Kan inte hålla reda på alla lov. Haha
      Ha det bra med familjen och alla fina barnbarnen
      Kram

      Radera
  2. just ja vi fyller ju nästan samtidigt ..stort Grattis i efterskott ...å lika gamla oxå hhehe härligt när solen skiner ..jag var oxå upp till stan ( kämpade på med två kryckor ) ..såå härligt älskar solen ..hade fint å ha en fortsatt bra vecka

    SvaraRadera
  3. Tack för gratulationen. Och stort grattis till dig också.
    Du är verkligen en kämpe som orkar med alla krämpor och kryckor m.m. utan att deppa ihop.
    Ditt positiva tänkande gör ju en hel del. Fortsätt kämpa på Blondie!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning