Måndagsbloggen

Måndag morgon. Lite grått ute. Det mesta av snön som kom har smält bort nu. Och förvandlats till is. Jobbigt för alla som inte hann på med vinterdäck i tid. Idag ska vi få snöblandat regn här.

Men det är inte förrän på e.m. (enligt SMHI i alla fall) Så innan det kommer igång tänker jag hinna ta en promenad ner till stan.

Veckan som gick var helt okej. Även fast det inte hände något utöver det vanliga. Utom att Alex (mitt barnbarn) sov här fredag till lördag. 

Det var mysigt att ha honom här, som det alltid är. Vi spelade spel, tittade på film och beställde hem pizza.

Den här helgen som kommer ska barnen fira Halloween. Det börjar med Halloweenfest i skolan på fredag. 

Själv har jag börjat nedräkningen till Jul nu. Fr.o.m. imorgon är det 2 månader kvar till julafton.

Läste i Aftonbladet att det kan bli brist på julskinka i år. Och det gällde inte bara Sverige utan även andra länder. Det beror på att man inte kunnat slakta tillräckligt många grisar. 

För mig känns det inte som någon katastrof. Jag kan göra kalkon istället.

Vad skulle ni ersätta skinkan med? Jag skulle ju kunna strunta i att ersätta den också. Och äta av den andra maten bara. Jansson är ju så gott.

Men för många är skinkan det viktigaste på julbordet.

                                                                               Bild ICA.se

Så är det inte för mig. Ett år åt vi ett helt vegetariskt julbord på restaurang Örtagården i Stockholm. Och det var supergott faktiskt.

Nej nu ska jag väl göra mig klar att ge mig iväg ut på dagens lilla "utflykt" Det är nog bäst att hinna före snön/regnet. Så det inte blir som nu sist. Snökaos helt oväntat.


                             Alex tyckte det var roligt att skotta.

Jag hoppas att jag hinner hem före ruskvädret. Wish me luck! Vi hörs om en vecka. Ha en finfin vecka nu. KRAMAR







Kommentarer

  1. Här är det bara regn i Östergötland som jag befinner mig nu i.
    Jag kan skippa julbordet helt och hållet. Inget som jag saknar speciellt mycket.
    Ha en ny bra vecka.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej egentligen är ju all julmat ganska onödigt. För det är ju maträtter man kan äta när som helst året runt. Men det är som det är med traditioner. =)
      Kram

      Radera
  2. Finns då mycket annat gott att äta än skinka ..inte köpt hel skinka på massa år ...iofs köper jag några skivor grillad skinka i charken ibland där vid jul ..men kan klara mig utan å kan lika gärna köpa grillad kyckling eller kalkon i lite tjockare skivor eller helt skippa de oxå ...oj ni fick en del snö ...glöm inte broddar om de är halt å du ger dig ut ..ha en fin vecka

    SvaraRadera
  3. Nu har all snö regnat bort och allt ser grått och trist ut igen.
    Ha en fin vecka du också Blondie.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning