Måndagsbloggen

I torsdags så var det dags för barnens skolavslutning. 

Fanny gick ur grundskolan, 9:an alltså. Och Alex gick ur åk 2. Börjar i 3:an till hösten och tycker att han är jätte stor nu.

Största barnbarnet, Viktor, hade avslutning tidigare. Och har redan börjat sommarjobba.


Här hålls skolavslutningen alltid i kyrkan. Har man flera barn i olika årskurser tar det lång tid innan allt är klart. För oss tar det ca 3 timmar. 

Men det kan det ju vara värt för att få se barnens glädje. Sommarlovssugna barn. Som ser fram emot sol, baddagar och glass i stora lass. 
                               Fanny och Alex på väg till avslutningen


Fast bland 9:orna var det en hel del tårar som fälldes. När alla skulle skiljas åt och förmodligen aldrig kommer ses igen. Förutom de som är bästa vänner och håller kontakten.
                     Vår duktiga Fanny fick stipendium för skolans bästa betyg.


Min dotter, som är rektor, imponerade på mig. När hon höll tal helt på fri hand, utan manus. 

Redan morgonen efter åkte dottern med familj, utom äldsta grabben som jobbar, på en liten semestertripp till Danmark.
De första dagarna har hundarna sällskap av sommarjobbande Viktor.
Men nu kommer några dagar då han inte kommer att sova hemma.

Så därför är jag på väg dit idag. Och ska passa hundarna tills familjen kommer hem på onsdag kväll.

Min förkylning har fortfarande inte släppt riktigt. Men jag är mycket bättre.

Har packat det jag ska ha med mig. Ska stanna på vägen dit och köpa lite jordgubbar. De svenska gubbarna har ju kommit nu. Så söta och goda.

Apropå jordgubbar så är det midsommar snart. Bara några dagar kvar.
Vad har ni för planer för midsommarhelgen? Här blir det middag med familjen på midsommarafton. Och resten av helgen ska jag bara vara hemma och ta det lugnt.

Det ser jag faktiskt fram mot. Att bara skrota runt för mig själv här hemma och bara vara.

Nej, nu måste jag sticka iväg till mina fyrbenta vänner.
Ta hand om varandra. Ha fina dagar. KRAMAR


Kommentarer

  1. Man kan sitta hur länge som helst när det gäller ens barnbarn som man är där för.
    Vi har inga särskilda planer för midsommar i år. Det blir inte till havet i alla fall nu när vi har Ixa. Hon kan inte vara själv ännu heller.
    Ha några bra dagar nu hos dottern och hundarna.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tack. Ha det bra du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning