Måndagsbloggen på en tisdag

 Inne på dag 2 som hundvakt nu. Och katt förståss, det finns ju en katt i huset också. Men en katt går sina egna vägar. Och kräver inte så värst mycket passning.

Det har varit väldigt lugnt här. Mellan hundpromenaderna har jag läst ganska mycket. Har snart läst ut boken jag hade med mig.


En "mys" deckare. Om ni förstår hur jag menar. Riktigt bra faktiskt. Och jag har nästa bok, i den fristående serien, hemma att se fram mot. Det får bli under helgen som kommer.

Igår var det stekhett här. +28 grader. Idag har det varit mycket svalare. Just nu har vi +21. Och vi har fått lite regn också. Sååå skönt efter värmen som varit. Det känns som om man kan andas igen.

Jag gillar inte när det blir för varmt. +25 grader är lagom för mig. Det är därför det är så skönt på Mallorca. För där blåser det lite hela tiden. Inte så mycket att det stör. Bara så pass att man inte känner sig svettig.

Jag har planerat för midsommarhelgen nu. Det vill säga att jag har beställt hem matvaror från Ica kvantum. Beställde leverans till torsdag, då jag är hemma igen. Så nu behöver jag inte till någon affär innan midsommar.

Det här med att handla online och få allt hemkört är det bästa för mig. Behöver aldrig gå och trängas i affärer eller släpa tunga kassar med min dåliga rygg. Handlar i lugn och ro hemifrån, får allt levererat och inburet. Så himla bekvämt.

Men det är så klart att hade jag körkort och bil skulle jag kanske inte tycka det var lika jobbigt att handla själv.

Nej, nu ska jag sluta att tråka ut er med mitt svamlande.

Det är dags att återvända till min bok en stund.

Ha en bra dag nu. KRAM

Kommentarer

  1. Låter som en toppenbok som du läser.
    Skönt att få varorna hemkörda och uppburna till dörren.
    Ha en fortsatt bra tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning