Måndagsbloggen. Midsommar

Halloj alla bloggisar. Nu gör jag det igen, bloggar på en annan dag än måndag. En torsdag minsann och dagen före midsommarafton.

När jag växte upp var midsommarfirandet på en helt annan nivå än det är nu.            

Det var stora släktkalas med mat, musik, dans runt midsommarstången. Lekande, stojande barn och fest ända till gryningen.

Det var länge sedan. Nu har vi familjemiddag med närmaste familjen bara. Inga andra släktingar och inga vänner.

Vännerna kan man umgås med under midsommarhelgens övriga dagar.

Vet inte varför det blivit så. Jag klagar inte. Inte alls. Vår midsommar är alltid jättemysig. Men ibland kan det hända att jag, som idag, tänker tillbaka. Och saknar barndomens midsommarfirande lite. Saknar den där uppsluppna stämningen. 

Man blir ganska nostalgisk på äldre dagar.....tror jag. Och nu när jag är 60+ kan jag ju i alla fall skylla på det.

Men jag tittade egentligen bara in på bloggen idag för att önska er alla en riktigt fin midsommar.

Så nu gör jag det:

                                                                       KRAMAR


Kommentarer

  1. Jag är också nostalgisk, tycker man får vara det oavsett ålder. :-D Glad midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst får man vara det. Hoppas du haft en bra midsommar.
      Kram

      Radera
  2. Ja, så var midsomrarna förr.
    En glad midsommar till dig.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni har det bra i Casa 66. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning