Härliga Fredag

Nu är det Fredag........igen! Veckorna går så snabbt.
Men just den här Fredagen har jag sett fram mot.
För mina två minsta barnbarn ska sova här och då ska vi passa på att baka pepparkakor.

Vi ska ha en massa skoj som vanligt.
Och en massa mys också.

Igår hade jag en slappardag hela dagen.

Min katt Yama och jag hade soffhäng hela dagen.
Min andra buse, Vilde, var ute fast det regnade.
Det har regnat i natt också, så nu är det halka ute.

Förutom vårt soffhäng gjorde vi inget särskilt och det hände inget särskilt heller.
En skönt händelselös dag alltså, man behöver såna dagar också emellanåt.

På kvällen började "Jul med Ernst" på tv igen.
Det tittar jag alltid på varje år.
Det tycker jag hör till veckorna innan julen är här.
Alla tycker en massa om programmet förståss, men för mig är det julstämning när det är dags för Ernst att julpyssla i rutan.

Idag ska det alltså bli pepparkaksbak och sedan ska vi dekorera dom med kristyr i olika färger.
Till middag ska vi grädda våfflor, det gillar barnen.
Och sedan ska vi ha lite Fredagsmys till Idolfinalen.

Fast då sover Alex redan så det blir jag och Fanny som tittar på Idol.

Sen imorgon kommer dottern och svärsonen hit på fika med nybakta pepparkakor och glögg.
Har Lussekatter i frysen också.
Och till pepparkakorna ska det serveras ädelost med päron.

En massa mys blir det, både idag och imorgon.

Ha en härlig Fredag nu.
Kram





                          
       




                                                          


Kommentarer

  1. Vilken härlig början på din helg.
    Gillar Ernst med men gubben i huset tycker bara han är för mycket. Men det tror jag många karlar tycker.
    Ha en supermysig fredag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Min bror har samma inställning till Ernst som din man. Haha, antar att det är något manligt att tycka att Ernst är en fjant.
    Kram

    SvaraRadera
  3. fattar inte varför männen ser honom som ett slags hot ....de borde väl ta efter honom istället eftersom han tydligen gör nått rätt eftersom så många kvinnor gillar honom ..han är ju så manlig så de slår gnistor om honom hahahaha

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning