Första advent

Hejsan hoppsan vad det gick fort till Söndag.
Hann visst inte ens titta in här igår.
Men idag är det första advent.
Och jag har tänt mitt första adventsljus.
Gjorde en ljusbricka till adventsljusen i år.
Var lite trött på den gamla vanliga adventsljusstaken jag brukar ha annars.

Blev riktigt nöjd med resultatet.





Jag tog några bilder på lite av mitt julpynt.
                                                        Ytterdörren

                                               Ljusstaken i hallen

                                                       Ett av köksfönstren

                                           Mellan köket och stora rummet

                                              Ett av fönstren i stora rummet

                                                   Det andra fönstret

                                                     Mitt luciatåg

                                                 Lykt-tomte, väldigt söt.

Den här tomten bor i min kakelugn över julhelgen.

Det var lite av allt pynt som kommit upp här hemma.
Fanny och jag fixade allt i Fredags.
Sedan åt vi pizza och tittade på film på Netflix.
Avslutade kvällen med Idol.

Igår kom min dotter och fikade.
Jag fick skjuts av henne och hämtade mitt paket.
Skönt att slippa gå för det blåser riktigt kalla vindar ute, inget skönt att vara ute i.

Idag har jag städat lite.
Dammsugit upp alla glitterrester från golv och mattor bl.a.
Nu blir det en lugn e.m. med lite skidåkning på tv.
Kaffe och pepparkaka till det.

Imorgon har jag tvättstugan hela dagen.
Resten av veckan är än så länge oplanerad.
Men mycket hinner hända än.

Ha en mysig första advent och en bra början på den nya månaden. Det är ju 1:a December idag.
Kram på er.

Kommentarer

  1. Så mycket fint julpynt ni har pyntat med hos dig.
    Ha en fortsatt fin söndagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tack Carin. Hoppas ni hade en fin kväll också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning