Det går framåt......

............med min förkylning.
Från att bara haft ont i halsen har jag nu alla förkylningssymptom samtidigt.
Orkar inte göra så mycket annat än att byta soffhörn.
Det var tur att jag handlade igår, hade aldrig orkat gå iväg till affären idag.

Och när man bor ensam, som jag, finns det inga måsten, inget man inte kan strunta i tills man mår bättre igen.
Jag kan bara ta det lugnt, göra det jag orkar.
Tills jag har kurerat mig från den här förkylningen.

Det är ju faktiskt skönast att vara själv när man är sjuk tycker jag.
Ok man får ingen hjälp, ingen som kokar te, hämtar näsdukar och halstabletter.
Men man har inget som stör heller när man inte orkar höra en massa ljud omkring sig.

Nu ska jag logga ut från bloggen.
Lägga mig under en filt i soffan och titta på tv.
Så länge jag orkar innan jag nickar till.

Jag hoppas att jag mår bättre imorgon.
Men det kanske är för optimistiskt.
Får nog ta en vecka på mig för att bli frisk.
Jag som har så dåligt tålamod, hur ska det gå? Haha

Sköt om er och ha en bra Onsdag.
Kram

Kommentarer

  1. Ha en så bra onsdag som det går du med.
    Krya på dig.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tack. Just nu är det nässpray och halstabletter som gäller.
    Kram

    SvaraRadera
  3. krya på dig så gott det går
    hade fint där under filten

    SvaraRadera
  4. Precis vad jag ska ha. Tack.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning