Gårdagen blev inte den bästa

Igår hade vi en riktigt gråkall dag här.
Jag skulle ju fika med en kompis hade jag bestämt.
Mådde rätt hyfsat i bihålorna, så jag lät mig övertalas att ta en promenad med henne på stan.

Det är så mysigt att strosa omkring på stan med all julbelysning överallt.

På varenda liten gata är det så vackert dekorerat.

Men medans vi strosade runt på stan började det plötsligt att vräka ner snö.
Innan vi hade hunnit ta oss inomhus var vi två snögubbar.
Och självklart smälte snön när vi kom in så man blev blöt istället.

Det var något som mina bihålor inte gillade.
Sov rätt dåligt i natt p.g.a värken.
Så nu försöker jag kurera mig med varma drycker, Alvedon och nässpray.
Är ganska desperat eftersom jag ska bort idag.

Vid 14 tiden kommer dottern och hämtar mig.
Ska dit på middag och så ska barnen få sina klappar från mig äntligen.
Har två stora kassar fulla och en liten kasse också.
Orkar nästan inte lyfta dom nu när dom är så fulla.

Så för barnens skull måste jag kurera mig nu under förmiddagen.
Vill ju vara någorlunda pigg när jag kommer till dom.
Pigg och glad.😀

Det får lov att ordna sig helt enkelt.

Ha en riktigt skön Söndag nu.
Snart är det Nyårsafton.
Njut av lugnet ett tag till.
Kram


Kommentarer

  1. Hoppas du kommer att känna dig bättre när du ska iväg till dottern på eftermiddagen.
    Ha en trevlig dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tack Carin. Jag har lyckats kurera mig lite i alla fall.
    En halvtimme kvar nu. Så jag får nog nöja mig med att känna mig lite halvpigg.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning