Inne dag

Inget roligt väder idag.
Snöblandat regn och en fuktig kyla som går genom märg och ben.
Jag valde att stanna inomhus hela dagen idag.
Som ni kan se var jag inte ensam om att välja det.
En katt ligger på avsatsen och sover medans den andra ligger i kojan med bara svansen hängande utanför. =) Lyckades få en suddig bild som vanligt.
Vet inte om det beror på mig eller mobilkameran.

Igår åt jag det sista älgköttet jag hade hemma, med en massa grönsaker, kokt broccoli och en gräddig sås. Idag tänker jag göra något med räkor, grönsaker, grädde och blomkålsris.
Imorgon måste jag gå och handla och fylla på skafferiet lite. Ska köpa mandelmjöl och 70%-ig choklad så jag kan baka en kladdkaka till fikat.

Jag måste vara inne i en tursam period just nu.
Först, för ett par veckor sedan, fick jag oväntade pengar från en person jag inte förväntat mig det av.
Och idag fick jag besked om en återbetalning jag ska få på för mycket inbetalda pengar.
Jag tar tacksamt och glatt emot allt fru fortuna vill sända min väg.

Dags för en kaffetår nu. Ha en bra dag!



Kommentarer

  1. Regnade lite här med när vi kom hem. Men det fanns ingen snö i det 😉.
    Kul när pengar dyker ner till en oförhappandes.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt med oväntade (?) pengar! Jag vill också. Förlåt också för att jag inte tittar in oftare än jag gör. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men inte behöver du säga förlåt. Allt går i perioder för mig när det gäller bloggen. Vissa perioder tittar jag in rätt ofta andra perioder väldigt sällan. Antar att det är likadant för de flesta.
      Kram =)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen