Hotbrev eller?

Igår fick jag brev från landstinget här i kommunen.
Ett brev som var skrivet i en jättekonstig, lite hotfull ton, tyckte jag iallafall.

De skrev att de inte hade några uppgifter om att jag tagit cellprov på länge. (Inte så konstigt eftersom man bara får kallelse vart 5:e år i min ålder)
Och sedan gick resten av brevet ut på att måla upp en skräckbild på vad som kunde hända om man inte kom till provtagningen.
Bl.a. så skrev dom att :"De flesta som utvecklar cancer har inte tagit sitt cellprov regelbundet"
Det var i den tonen brevet var skrivet, som ett försök att medvetet skrämma mig att boka tid i tron att jag kommer utveckla cancer annars.
Att få en kallelse är helt ok. Men att få ett brev i den stilen känns inte ok. Sen avslutar de som vanligt med
"Med vänlig hälsing" Skrattretande, för det brevet kändes inte det minsta vänligt.
Skärpning Landstinget!!!



Kommentarer

  1. Mycket konstigt att få ett sådant brev om du nu inte missat någon kallelse för detta.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. De s.k. kalleserna är dessutom helt frivillig. Och fr.o.m.2018 helt avgiftsfria. Dessutom borde det synas i mina journaler att jag pga operation jag genomgått inte har något behov att testas

    SvaraRadera
  3. beror på hur operationen gått till och hur mycket de tagit bort ..ibland lämnar de ju kvar livmodertappen osv osv ..får se om jag blir kallad eller inte..kanske ska ringa å kolla så vet man ( kom jag just på hahah ) hon i 22an / klös/

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning