Träningsvärk

Ommöbleringen igår känns i kroppen idag.
Träningsvärk överallt efter att släpat runt på alla möbler i flera timmar. 
Idag har jag lite småsaker kvar att göra, som att flytta lampor och placera om tavlor.
Men sen är det färdigt och jag är jättenöjd.

Det regnar för fullt ute och blåser kallt.
Bara 6 grader, riktigt höstrusk.
Plockade in några vackra höstlöv att dekorera med.
Trots regn och rusk har hösten sina vackra sidor också.

Och är det kallt och grått ute så kan man ju mysa inne under en skön filt.
Som Fanny och lillebror Alex. (två av mina barnbarn)

Men här blir det inget soffhäng idag.
Jag ska göra klart det sista av ommöbleringen.
Helst innan Fanny kommer efter skolan vid tretiden. 
Då ska jag ägna mig åt att fira henne.
Hon fyller inte år men hon kom 3:a på en stor karatetävling i helgen.
Mormors hjärtat, som alltid är stolt över barnen, blir lite extra stolt.

Så nu sätter jag och min värkande kropp full fart igen.
Ha en bra Tisdag och glöm inte paraplyet. =)

 

Kommentarer

  1. Här har vi faktiskt solsken ute idag. Men det börjar mörkna på, så vi blir nog regn fram över. Så duktig du har varit med din ommöblering.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen