Tidig morgon

Nu går det snabbt med min nedräkning, redan inne på 3. Tre dagar kvar.

Jag är uppe extra tidigt (för att vara jag)
Det är kolsvart ute fortfarande.
Men min svärson kommer förbi på väg till jobbet för att lämna lite älgkött.
Och det tackar jag ju inte nej till.
Så då blir det att pallra sig upp.
Även om man skulle velat sova en stund till.

Min dotter och svärson är väldigt mycket självhushållande.
Dom jagar varje höst så de har älgkött för ett helt år.
Dom fiskar, plockar svamp och bär i skogen.
Odlar sina grönsaker och kryddväxter och har fruktträd och bärbuskar i trädgården.
Som de gör olika saker av och fryser in.
Dom är väldigt duktiga.
Det ska bli intressant att se hur barnen blir när de växer upp.
Om de tar efter föräldrarna eller om de blir helt tvärtom.

Ja,ja, det var morgonens funderingar.
Nu blir det en påtår så jag vaknar till ordentligt.
Ha en bra Onsdag.


Kommentarer

  1. Klart man går upp i ottan om det vankas älgköttsleverans.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag avundas dig som har en rolig resa att se fram emot. Och .. åh, vad jag hoppas den blir allt det du längtar efter. Men eftersom jag själv lever ungefär som din dotter så vet jag att älgkött och egenhändigt plockad svamp är inte illa det heller och helt klart värt att offra någon extra sömntimme för.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning