Kroppen behöver vila

Jag har stressat runt ganska mycket sista tiden.
Det känns verkligen i min kropp nu när jag slappnar av för en stund.

Jag kan ta det lugnt den här morgonen och njuta av både en och två koppar kaffe.
Jag ska ingenstans förrän i eftermiddag.
Då ska jag iväg och handla lite.
Måste proviantera för imorgon kommer mitt barnbarn och ska sova här.
Hon och jag ska gå på bio och sedan ska vi ha lite fredagsmys här hos mig.

På lördag är det dags för familjekalas.
Det ska bli roligt.
Och på söndag, min enda absolut fria dag, har jag bokat dubbla tider i tvättstugan.
Var ju tvungen att ta det en dag då jag inte hade något annat.

Det är inte utan att man börjar längta efter solresan nu.
Bara 2 månader kvar tills vi åker.
Det ska bli så skönt att komma iväg ett tag.

Här blir det mer och mer höst med dagarna som går.
Idag har vi tjock dimma och bara +9 grader just nu.
Jag har egentligen inget emot hösten, som kan vara en väldigt färgsprakande och vacker årstid.
Men i år hade vi inte mycket till sommar innan hösten gjorde sig påmind.

Idag ska jag grädda våfflor.
Känner mig sugen på det just nu.

 Inte vanliga våfflor med grädde och sylt, nej så här goda som på bilderna.
Med lite olika fyllningar till, beroende på vad man är sugen på för tillfället.

Jag undrar vad ni andra äter till era våfflor?

Ha en riktigt bra torsdag nu.
Gå inte vilse i dimman. =))

 
 

Kommentarer

  1. Skönt att ha en resa inbokad när det knappt blev en sommar. Våfflor äter jag både som du och med sylt på ibland.
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen