Fullt upp

Jag har det bra som är ledig året runt.
Eftersom jag är förtidspensionerad.
Men det brukar faktiskt vara fullt upp ändå.
Veckoplaneringen är fulltecknad för det mesta.
 Dessutom har mina vänner och min familj en tendens att behöva min hjälp med allt möjligt eftersom de vet att jag inte jobbar.

Självklart ställer jag upp om jag kan och oftast med ett  glatt sinne.
Men ibland kan det bli lite för mycket.
Då isolerar jag mig från allt och alla ett par dagar.
Sen när jag tröttnat på mitt eget sällskap kommer jag ut från min grotta igen.
Lite som eremiten i tarotleken, som också är mitt "livskort"

Idag har jag en mängd ärenden att uträtta.
Sen ska jag hinna med en vända på stan med dottern.
Imorgon fyller dotterdottern år.
På fredag ska jag vara valpvakt, det blir riktigt skoj.
I helgen ska vi fira svägerskan som redan fyllt år.
Men låg på sjukhuset då (tack och lov har hon fått komma hem igen nu)
Så torsdag är den enda dag denna vecka som är helt fri och utan planer.
Men det dyker säkert upp något då också.

Fullt upp ska man ha, även om man är en glad pensionär. =)

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning