Jag har blivit hedersmedlem

Regn igår, sol idag. Det är lite varannan dags väder just nu.

Och det är helt okej för mig. 

Ny vecka idag. Idag ska min bror och hans fru komma och äta lunch hos mig. Har inte sett dom sedan midsommar. Så det ska bli kul. 

Dom bor ganska långt från mig. Men har börjat fundera på att flytta hit till stan. Så idag ska dom hit till stan för att titta på en lägenhet. Jag håller tummarna för att det är en fin lägenhet och att dom vill ha den. För i så fall får jag dom ju på gångavstånd från mig. Det skulle vara kul.

Vi har fått ett getingbo precis vid vår entré. I dörrlisten. Jag är inte rädd för getingar. Så för mig är det inget problem. Dom dör ju ändå snart, när hösten har kommit på allvar. Men det finns ju andra här i huset som inte är så glada över getingarna. 

Men nu har grannarna och jag märkt något lustigt. Getingarna stör inte oss som bor här. Dom kommer inte in i våra lägenheter. Dom flyger inte omkring oss på nära håll. Kommer det däremot någon som inte bor här flyger dom upp i deras ansikten och surrar ilsket.

En av grannarna sa häromdagen att det är precis som om getingarna tycker att vi i huset ingår i deras bo. Därför besvärar dom aldrig oss.


Så nu är man hedersmedlem i ett getingbo. Haha. Det är inte illa.

Kommentarer

  1. Då får vi hoppas att lägenheten är bra för din bror och fru.
    Det är verkligen inte alla som blir hedersmedlemmar i ett getingbo 😉😄.
    Ha en ny bra vecka.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. ha ha kul med getingarna ...ja man vet inte de är säkert smartare än vad vi vet om ...håller tummarna din bror flyttar till din stad ...tänk så mycket trevligt ni kan hitta på då på ett enklare sätt än när de bor långt bort ..ha en fortsatt bra start på veckan ..hade fint

    SvaraRadera
  3. Ja så tänker jag också. Håller tummarna för en flytt.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

En liten varning

Äntligen Fredag