Tillbaka igen!


 Hallå alla bloggare här på Blogger. Jag är tillbaka igen. Efter ett blogguppehåll på 2 månader. Tiden går så fort. Det var inte meningen att det skulle bli så länge.

Men sommaren har varit så ovanligt solig och varm. Så jag hade helt enkelt inte lust eller inspiration att sitta vid datorn och blogga.

Nu närmar sig hösten igen och livet övergår från semesterkänsla till vardag.

Under sommaren har jag semestrat i vårt vackra Sverige. Bl.a. besökt Sigtuna, som är vår äldsta stad, och Skokloster. Och så har jag åkt genom Hälsingland på något som heter Tidernas väg. Där man kan besöka vackra gamla Hälsingegårdar.

Och så besökte vi vackra Gysinge herrgård som ligger så vackert vid Dalälven. Det har varit många roliga utflykter och långa sköna sommardagar hemma i trädgårdens lummiga skugga.

Men nu gör sig hösten redo att ta över. Det känns i luften som blivit mycket svalare. Det blommar fortfarande i rabatterna. Men inte lika mycket och träden börjar få sin höstdräkt här uppe i norr.

På torsdag är det dags för det här årets sista utflykt med husbilen. (min brors) Färden går till Ullared då. Torsdag till söndag blir vi borta. Jag hoppas på att kunna fynda riktigt mycket. Har inte varit där på 7 år. Så jag har inte en aning om priser eller utbud. Vet bara att det har tillkommit flera avdelningar sen jag var där.

Sen när jag kommer hem ska jag "hösta in" mig på allvar. Då städas sommaren bort för den här gången. Både ute och inne.

Hur har ni haft det i sommar? Jag ska kika runt lite på era bloggar nu.


Ha en bra dag och en bra början på vad som ska bli en riktigt bra vecka.

KRAMAR 

Kommentarer

  1. Låter som du haft en underbar och skön sommar.
    Så härligt med lite bilsemester i Sverige.
    Ullared har jag aldrig varit på faktiskt. Hoppas du kan fynda massor.
    Ha en fin vecka du med nu och välkommen tillbaka till blogglandia.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. låter som en toppen härlig sommar du haft ..min äldsta ska oxå ner till ullared men inte förens slutet av månaden ..hoppas du hittar mycket bra saker du behöver ...och inte behöver heheh
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte köpa lite julklappar. Och lite till mig själv också.
      Kram

      Radera
  3. HÄRLIGT att se att du är tillbaka :) Alltid så kul att kika in till dig...
    Låter som du har haft en skön semester och gjort mycket roligt!
    Ja nu är det snart dags att städa ut sommaren och välkomna hösten på riktigt.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Ja nu är det början på hösten här hos oss i norr.
    Men det är mysigt att hösta in sig och mysa också. =)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen