Svettigt

 Soligt och varmt som i en bak ugn denna söndag.

Orkar inte göra mer än nödvändigt i värmen.

Vilar och försöker få lite svalka vid fläkten.

Början av veckan ska bli svalare. Det passar bra. För måndag till onsdag ska jag ha mina barnbarn hos mig.

Torsdag får bli städ och tvätt dag efter mina små gäster.

Sen till helgen sticker jag iväg till brorsan igen. Vi ska ut och åka lite båt bl.a.  Och njuta av sommar, sol och hav.

Så veckan blir ovanligt händelserik. Kul. Det gillar jag.

Ha det bra. Njut av sommaren men se till att vara försiktiga. Pandemin är inte över än.


Kramar från mig till er.




Kommentarer

  1. Man får hålla sig i skuggan och dricka en massa vatten.
    En massa roligheter i veckan som kommer. Förutom städ och tvättdagen då 😉😁.
    Ha en fortsatt bra söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin.
      Såg att ni hade haft riktigt hett hos er.
      Ibland blir det lite för varmt för min smak.
      Men man ska ju vara glad att det är sommar.
      Kram

      Radera
  2. Värmen har verkligen varit jobbig i helgen. Håller med om att man inte orkar göra något i värmen.
    Låter som en bra vecka du har framför dig.
    Skönt att vara vid havet den här årstiden.
    Ha så kul med barnbarnen.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S.
      Hoppas du har en riktigt skön sommar vecka också.
      Kram

      Radera
  3. frys ner några flaskor vatten och ställ de på en bricka framför fläkten ( på ett bord framför fläkten om du har stativ fläkt ) ..då blåser den kylan från isen ut i rummet ...sååå skönt ..ha några fina dagar med barnbarnen nu
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Blondie.
      Du har alltid så bra idéer.
      Kram

      Radera
  4. Ja exakt så är det här också! HETT som i en bakugn!! Värmen tar på krafterna...längtar efter en mulen dag nu och lite regn.
    Ha en mysig söndag!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Skulle bli svalare, men det var bara en halv dag. Sen blev det lika varmt igen. Pust och skön.
    Håller mig nära fläkten. Är som en vampyr som väntar tills solen gått ner innan jag går ut. Haha
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning