Vi har sommar och sol

Härligt att kunna gå mellan köket och uteplatsen.
Bära ut maten och äta och fika ute.


Det har jag gjort de senaste soliga dagarna nu.
Som vanligt i sällskap med katten.


Katten håller sig gärna i närheten av mig när jag sitter ute, småpratar lite och kollar vad jag gör.
Så vi njuter av de soliga sommardagarna tillsammans.

Jag hade en del roliga aktiviteter planerade till hösten.
Bl.a. skulle jag börja på Linedance i slutet av augusti.
Men nu har jag fått lite tråkiga besked att jag måste ställa in alla planer på sånt hela det här året ut.
P.g.a. att jag tillhör riskgrupperna. Jäkla Corona!!!
Jag får inte vistas i grupper med många människor.
Och absolut inte inomhus. Det är bara att bita i det sura äpplet och acceptera att så är det.
Sura äpplen är verkligen inget jag tycker om.
Men måste man så måste man helt enkelt.

Jag får försöka hitta på något annat roligt att göra när höstmörkret kommer.

Men än är det sommar som tur är.
Jag ska ta en promenad till närbutiken och handla lite.
Sen ska jag ta med mig fika och ett korsord ut.
Ska bara njuta av den här dagen.


Jag hoppas ni också får en härlig dag att njuta av.
                                   KRAM




Kommentarer

  1. Så tråkigt att du inte kan vara med på det du anmält dig till.
    Härligt att solen och värmen visar sig igen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja jag tycker också det är trist. Man längtar verkligen efter ett vaccin nu.
    Så man kan börja leva ett normalt liv igen.
    Men visst är det härligt att vi fått sommarväder igen.
    Alltid något att glädjas åt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men oj ....trodde sånt bara gällde de med svår diabetes 1 som använde insulin och hade massa andra sjukdomar ...inte hört något om några sånna restriktioner här ..men men de kommer väl bättre tider så du kommer iväg på lite dans ...man ska ju vara rädd om sig i dessa tider så bra att inte vara bland massa främmande människor ...härligt att ni fått lite sommarväder hos er igen ...njut njut njut ..missen ser ut att ha det gott i värmen
    ha en fin torsdag

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning