Njuter av sommarvädret

Trodde vi skulle få regn idag. Men solen skiner och det är varmt och skönt. Regnandet måste ha blåst förbi och hamnat någon annanstans. Det var ju bra.      Nu får jag ännu en härlig sommardag att njuta av.

Igår hade jag tvättstugan men jag var ute och njöt av det fina vädret ändå.          Tog en liten promenad och studerade sommaren, alla gula löv jag såg sa jag till mig själv att det berodde på att det varit så torrt och varmt sista tiden. Det var absolut inte ett höst tecken. Hösten får vänta ett tag till. Jag vill ha sommar ända in i mitten av september.

Gräsmattorna är fortfarande gröna överallt och träden tappar inga löv än. I grannarnas trädgårdar står rabatterna fulla av vackra blommor.



Så visst är det fortfarande sommar här i Sverige. Även fast vi hunnit in till mitten av augusti nu. 

Det var gårdagen det. Nu är det fredag igen. Jag vet inte vad jag ska göra idag.    Det blir väl en promenad, ska ta fram dammsugaren först och dra golven lite snabbt. Ska titta i frysen vad jag ska hitta på till middag. Och så ska jag sitta på uteplatsen och läsa eller lösa korsord. Får se vad jag känner för.

Det är min fredag. Hur ser er fredag ut? Ska ni hitta på något skoj eller tänker ni bara mysa? Ha en riktigt härlig och fin dag nu. Njut av sommaren.


Stora varma sommarkramar från Sundsvall.



 

Kommentarer

  1. Det blir en lugn fredag här. Vi har inte tänkt göra något särskilt. Gör ungefär som du.
    Tar en fika i trädgården, tar en promenad när lusten och energin finns. Äter något enkelt till middag och avslutar kvällen i tv soffan. En lugn och skön dag. Ha en mysig helg.
    Kram S

    SvaraRadera
  2. känns som om vi riktigt kramar sommaren ur hösten så länge de bara går
    ha en fin helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var bra beskrivet. Det är ju just det vi gör. Pressar ut varenda gnutta sommar som finns kvar. Bra går det också. För nu har vi haft en lång period med sol och värme.
      Försöker nog krama ur sommaren ett tag till. =)
      Ha det fint.
      Kram

      Radera
  3. Här var det jobbfredag och sedan fredagsmys på takterrassen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni har en underbar takterrass att mysa på. Skönt att få koppla av där efter en arbetsdag.
      Hoppas ni får en ledig helg nu.
      Trevlig helg.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen