Underbar morgon

Morgonen startade med sol, fågelkvitter och doft av syren genom det öppna fönstret.


Vilken perfekt start på den här torsdagen, kunde inte bli så mycket bättre.

Som vanligt på torsdagar har jag tvättstugan.
Men mellan maskinerna kan man sitta ute och njuta.
Det tänker jag göra, med ett korsord och något att dricka.

Är så nöjd med att jag skaffade persienner till mina båda köksfönster.
Det har gjort att mina blommor får tillräckligt skydd för solen och faktiskt växer och trivs nu.



           Förra året dog alla  stackars blommorna av riktigt värmeslag. 
            Fick köpa nya blommor hela tiden. Dyrt och trist.


         Men nu har jag äntligen fina blommor även i mina köksfönster.

          Jag har ingen större matlust när det är varmt.
          Det blir mycket sallader sommartid.


          Eller olika pastarätter, som den här från Arla.se
          Med pasta, grönsaker och ost.
          Något sånt får det nog bli till dagens middag.

Ändras era matvanor också under sommaren?
Förutom att grilla, hur ser era matvanor ut?

Många tankar och frågor som dyker upp i min hjärna hela tiden. 😀

Nu får ni ha en underbar dag.
Det ska jag också ha.


Var rädda om er och om varandra.

Njut av sommaren och solen.

Glöm inte bort att ett gott skratt förlänger livet.

Så skratta ofta och mycket.


KRAMAR TILL ER ALLA!








Kommentarer

  1. vad bra att dina blommor trivs nu i fönstret ...såå härligt med vädret..sooooool
    njut av trädgården fågelsång och tvättar dagen
    här äts de oxå mer sallad under sommaren
    idag blir det stekt kyckling innerfilé och stekt broccoliris å en dressing till de hos mig
    hade fint

    SvaraRadera
  2. Tvätten gick som en dans när det var så fint väder.
    Nu håller jag på att koka pasta som ska blandas med grönsaker, kryddor och lite annat. Dagens middag.
    Ha det fint du också.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att dina blommor trivs nu och att solen skiner och sommaren kommit.
    Här har det jobbas från morgon till kvällen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att ni inte jobbar lika hårt varje dag. Kan inte vara lätt i värmen.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning