Så kom måndagen

Ny vecka igen.
Perfekt promenadväder här idag. Lite växlande.
Varken sol, regn eller blåst.
Så jag tog mig en promenad ner till centrum.


Där var det ganska folktomt på fiken fast det var lunchtid. Ovanligt men beror väl på bristen på sol.
Inte mycket folk inne i gallerian heller tyckte jag.
Det är det ju inte nu under Corona tider.

Hittade det jag skulle ha på Clas Ohlson direkt.
En verktygslåda för juniorer med riktiga verktyg.
Den ska Alex få till helgen när vi firar in sommarlovet


Han kommer att bli jätteglad för den lill killen.
Han älskar verktyg och är lite trött på de han har i plast, lånar alltid riktiga skruvmejslar i min verktygslåda när han är här.
De stora barnen swishar jag lite pengar till.
Det är vad dom vill ha.😀

På vägen hem från stan gick jag in på Ica och handlade lite bröd och annat.
Då fick självklart ett par muffins följa med hem också


En med blåbär och en med chokladfyllning, mumsiga.

Städade och dammsög i morse innan jag gick ut.
Så nu kan jag sätta mig bekvämt och ta det lugnt resten av den här eftermiddagen.
Självklart med en kopp kaffe och en mumsig muffin.

Ha en bra start på nya veckan.
Var rädda om er och om varandra
Kramar

Kommentarer

  1. Så glad han kommer att bli för sin present.
    En muffins är inte fel alls till kaffet.
    Ha en fortsatt fin måndagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Vad skönt att se att du verkar ha fått tillbaka ditt internet igen.
      Kändes faktiskt lite tomt utan din blogg.
      Kram

      Radera
  2. Vilken fin present och goda muffins sitter alltid fint! Det ska man unna sig ofta :)
    Så var måndagen klar...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, tycker också man måste unna sig lite gott ibland.
      Bara det inte blir för mycket av det goda. =)
      Kram

      Radera
  3. vilken bra sommarlovs present den blir han nog glas över ..åååå vilka muffins ..de där är ju sååååå goda..testade en bulle för någon vecka sen ..går fanken inte med mitt socker ....bara inse att jag nog måste lära mig baka lite gott diabetes bröd för nu på sommaren saknar jag verkligen lite fika bröd ibland ...hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag förstår dig. Det är verkligen inte lätt att ha diabetes.
      Jäkla sjukdom!!!! Och den är helt olika hos olika diabetiker.
      Jag kan tex äta fikabröd om jag bara äter en muffins eller vad det nu är.
      Däremot kan jag inte dricka ett glas sötad juice. Då åker mitt blodsocker i höjden direkt.
      Man får lista ut själv vad man kan och inte kan äta.
      Ha det bra nu.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning