Lördags kram

Fortfarande ett snölandskap utanför fönstret.
Min vita jul är garanterat räddad nu.
Tänkte ta mig en promenad ner till närbutiken sen.
Men väntar tills plogen varit här så det blir lättare att ta sig fram i all snö.
I år har jag för första gången inte postat ett enda julkort, alltså pappers julkort.
Jag har skickat alla mina julhälsningar on line.
Förr fick man alltid högar av julkort  från familj och vänner.
Jag brukade sätta upp dom som dekoration runt hallspegeln.
Men de senaste åren har fler och fler gått över till att skicka julhälsningar via mejl och sms/mms.
Så nu har jag sällat mig till övriga och gjort likadant.
Väldigt bekvämt och kostade mig inte ett öre.
Sparade in hundratals kronor på frimärken.
Så nu tar jag mig en promenad ner till affären och köper mig något extra gott för pengarna istället.
Kram och ha en bra dag.

Kommentarer

  1. Frimärken är sjukt dyra :/
    Jag skickade lite julkort för jag blir själv glad att få post i brevlådan :)

    SvaraRadera
  2. Slickar inte julkort till så många. Men de 5 st som jag skickar gör jag själv genom Postnordsappen.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning