Snön ligger kvar


Snön ligger kvar på gatan utanför och det är ett par
minusgrader.
Jag går omkring och planerar och längtar till julen.
Bara drygt tre veckor kvar till första advent ju.
De tre veckorna kommer att flyga iväg i ett huj.

Jag har faktiskt redan köpt de första julklapparna.
Men bara några stycken, inte alla.

Det kommer att bli svårt att fira jul utan mamma.
Men samtidigt känns det som en tröst.
Att få riktigt "gosa in sig" i något som hon var en så stor del av.
På något sätt känns hon närmare då.

Idag kommer mitt mellersta barnbarn hit och ska sova hos mormor.
Vi ska göra Tacos och ha en riktigt mysig lördag.

Ha en riktigt mysig helg ni också!
Tänd lite levande ljus.
Och unna er något riktigt gott.  =)

Kommentarer

  1. Hualigen jag längtar inte efter julen men snön får gärna komma och lysa upp i novembermörkret.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha jag längtar efter julen men snön och kylan klarar jag mig gärna utan.
    Kram =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning