Fruset vatten.

Jag pallrade mig upp tidigt i morse för att tvätta.
Det var helt i onödan visade det sig.
Jag hade kunnat sova halva dagen om jag hade velat.

Vattnet hade nämligen frusit i tvättstugan.
Så det gick inte att tvätta.
Det kom en fastighetsskötare och satte på någon fläkt i källaren så småningom.
Men isproppen hade inte tinat upp förrän på em.
Så nu får jag tvätta hela kvällen istället. *suck*

Man vet att det är vinter när vattnet fryser i rören.
Just nu är det -18 grader här hos mig.
Och inte ens katterna vill gå ut.

Men jag tycker det är skönt att vintern äntligen kom.
Så vi slapp gråvädret som bara gjorde mig trött.
Då får man stå ut med kylan och med att vattnet fryser ibland.

Kommentarer

  1. Mysigt tycker vi men skönt att man kan vara inne! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja skönt att vara inne i värmen när snön yr utanför fönstren.
      NosGos

      Radera
  2. men vad jobbigt att vattnet frös hos dig
    hoppas allt funkar som det ska nu och att du fortsätter njuta
    av snön som kommit
    kram S.B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack nu är allt bra igen. =)
      Snöigt och kallt men väldigt vackert.
      Kram =)

      Radera
  3. Man vet att det är vinter då man måste vattna hästarna med hink för att vattenhoarna har frusit...eller att man måste hämta vatten inne för att det är fruset i hela vattenledninhgen i stallet :)och måste koka vatten i vattenkokare för att få lagom tempererat vatten som gör att hästarna får i sig tillräckligt med vatten så de inte får magknip.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst vet man att det är vinter då. =)
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen