Den närmar sig.

Den kommer närmare och närmare, julaftonen.
Jag går igenom alla mina listor för att se att jag verkligen inte glömt någonting.
Jag skriver alltid listor, vad jag än ska göra, skulle 
inte överleva utan mina listor.

Igår var jag och åt julbord, ett ganska ynkligt julbord visade det sig vara.
Så dit kommer jag inte att gå tillbaka fler gånger.
Inte för att äta julbord i alla fall.

Det snöar ute som vanligt, jag tror det har snöat oavbrutet de senaste två veckorna.
Det känns så i alla fall.

När jag var liten tyckte jag det var bra med mycket snö på jul, för tomtens skull, så hans släde kunde ta sig fram till alla hus.
Nu för tiden behöver tomten ingen snö, har jag fått veta av barnbarnet, för han kommer ju genom skorstenen och där finns det ju ingen snö ändå.

Tiderna förändras och sederna med den.
Min barndoms jular var mycket större och mer traditionella än dom är nu.
Alla traditioner förändras så klart och så ska det ju vara också, men det känns som om det här med julen har blivit så utvattnat på något sätt.
Kan inte hitta något bättre ord att beskriva det på just nu.

Ja, ja, utvattnad eller inte, så ska den här julen ju ändå firas naturligtvis.
Och jag har, enligt min "Att göra" lista, saker kvar som ska hinnas med.
Så nu får jag slita mig från datorn och sätta fart.

Ha en bra dan före dan före dan före dan!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning