Trött morgon.

Idag är jag en riktig "tröttmössa", inte ens kaffe piggar upp.
Och då är det riktig kris minsann.

Jag har antagligen sovit oroligt i natt.
För sängen såg ut som ett mindre slagfält i morse.
Och katterna, som alltid sover brevid mig, hade flytt sin väg.
Deras anklagande blickar synade mig misstänksamt när
jag steg upp.

Kommer inte ihåg några mardrömmar.
Minns bara att jag drömde om en liten baby dinosaurie.
Som hade förirrat sig hem till oss på något sätt.

Drömmar kan verkligen vara konstiga, fast dom sägs vara
meddelanden till oss från det undermedvetna.
Härom natten drömde jag att min hyresvärd hade köpt in
en massa gula cyklar.
Som han erbjöd oss hyresgäster att "låna" till en kostnad av
2500 kronor.
I drömmen var det inget konstigt med det.
Vilken betydelse den drömmen skulle kunna ha har jag inte en
aning om.

Kanske inte alla drömmar behöver ha en djupare mening.
Vad jag än har drömt i natt har i alla fall gjort mig mindre utvilad
och mer trött än på länge.
Kommer nog att gäspa mig igenom den här dagen.

Vilken början på en ny vecka! =)

Kommentarer

  1. Åh...jag tycker drömmar är så spännande. Jag brukar tolka mina genom att se över vad som hänt i livet. Blir ibland också gäspig och trött av dem .
    Ibland ignorerar jag dem...om de är för otäcka.
    Ett vet jag...de fyller nån sorts funktion.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också att drömmar är viktiga.
      Om man aldrig drömmer blir man nog sjuk.

      Radera
    2. Såg ett program på Tv:n om detta...och ja...drömmar är livsviktiga.
      Va fint du gjort det här på din blogg...du är alltid välkommen att komma över till Mig ;-)

      Radera
    3. Jag kikade in till dig häromdagen.
      Du har en jättesnygg bakgrund på din blogg.
      Tycker alla är så konstnärliga och duktiga på att designa sina bloggar. Jag kan inget sånt alls.
      Håller mig till det gamla vanliga. =)

      Radera
  2. Drömtydning är nog väldigt personlig.Man kan nog bara tyda sina egna. Hoppas du piggnade till så småningom. Eller att det åtminstonde var glada gäspningar du delade med dig av.
    Kram/S.P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!
      Jo då, dagen var helt okej trots tröttheten.
      Kram =)

      Radera
  3. "Jag kikade in till dig häromdagen.
    Du har en jättesnygg bakgrund på din blogg.
    Tycker alla är så konstnärliga och duktiga på att designa sina bloggar. Jag kan inget sånt alls.
    Håller mig till det gamla vanliga. =)"...skriver du. Håller med...många är konstnärliga...själv trycker jag bara på de knappar som finns till hands...är ju nyfiken av Mig. Ha en god natts sömn " mumlar jag i min b***a ;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen