Familj

Jag har funderat på det här med familj.
Vad mycket som infattas i det ordet.
Familj kan ju betyda många olika saker.
Familjen kan ju se ut på så många olika sätt.

De jag räknar till min familj är inte bara människor jag
har blodsband med.
Man behöver inte ha samma dna för att höra ihop.

Vad är det som har gjort att just dessa människor
känns som familj för mig?
En del faktiskt i högre grad än de som jag har blodsband till.
Det kan jag inte riktigt svara på.

Det är en känsla som är svår att sätta ord på.
Man bara vet att det är så.
Man vet att den här personen står en så nära att
man kan räkna den som en familjemedlem.

Familj........det kanske borde heta något annat.
Vad? Har inte en aning.
Som vanligt. =)
Vet bara att Familj borde vara något som alltid gör en glad.

Kommentarer

  1. "Besläktade själar"? Det var ett uttryck som jag hittade i boken "Anne på Grönkulla", när jag var barn. Jag har burit de orden med mig i hela livet och jag tycker de täcker hela begreppet familj utanför gruppen "blodsband".

    Besläktade själar kan man hitta överallt .. människor som känns nära utan att man ens mötts i verkliga livet, eller hur? :-)

    Kram och ha en bra helg du med!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som vanligt har du en förmåga att slå huvudet på spiken
      min kloka vän. "Besläktade själar" är ju precis vad det handlar om.

      Kram till dig också! =)

      Radera
  2. Lite klurigt det där med familj men visst är det så att många som man inte har blodsband till är familjen och så klart både två och fyrbenta.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. De fyrbenta räknas absolut in! De är lika viktiga, om inte viktigare. Skulle inte låta något annat gå före min kattmaffia = Vilde, Tassa och Yama.
      SvansKramar.

      Radera
  3. Själv har jag dåliga relationer med min riktiga familj.
    Mycket lögner och bråk. Umgås nästan inte alls med de flesta av dom. Så för mig är det mina närmaste vänner som är min familj.
    Jag definierar alltså familj som de som är viktiga personer i mitt liv. Har nog aldrig tänkt på att det är så förut. Inte förrän just nu i skrivande stund. Det är aldrig försent att komma till nya insikter om sig själv.
    Trevlig helg :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Viktiga personer som är som Anybody sa "Besläktade själar" Det är mitt nya favorituttryck. =)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen