Måndagsbloggen

Kors i taket, peppar peppar ta i trä o.s.v. Vilken himla tur jag hade.

Lyckades få bort två avbetalningar som jag räknat med skulle ta flera år till att betala klart. Fick besked i torsdags om min tur.

Ibland har man tur som en tokig.

Skulle kanske passat på att köpa en trisslott. Men inte i torsdags. Det var för kallt för att gå ut tyckte jag. Plus att vi hade snöstorm här just då.

Jag har precis beställt hem lite matvaror från Ica kvantum. Handlade inte så mycket. Bara det jag behövde. Var inte sugen på något extra. Det där suget efter saker har faktiskt försvunnit nu. Det beror nog på den nya kosten jag äter.

Jag har ätit LCHF kost i 2 veckor nu. Med en fri dag per vecka. (valde lördagarna) Har äntligen vant mig och nu känns det helt ok. Men första veckan var jobbig tyckte jag. Nu flyter det på av sig självt nästan. 

Tanken med LCHF kost är att jag dels ska gå ner i vikt och dels få bättre blodsockervärden. Och genom det även få ett normalt blodtryck. Det har varit lite högt. Äter medicin för det. 

Men efter de här veckorna med LCHF kost har mina värden redan börjat bli mycket bättre. Det känns såååå himla skönt.

Och även vikten går åt rätt håll. Har tappat 2,5 kg på 2 veckor.

Det har varit en vecka då jag mest suttit inne. Vi har haft snöstorm i 2 dagar. Som stora delar av landet haft. När stormen avtog blev det kallare igen. -20 grader. Hela helgen var det bara att hålla sig inne.

Jag längtar efter att all is och snö ska försvinna så jag kan gå på mina promenader utan att halka på isgatorna. Så här är det alltid här uppe på höjden där jag bor. Vintrarna är alltid jobbiga. 

Efter snart 17 år i det här huset börjar jag längta efter något annat boende. Jag har börjat kika lite på lediga lägenheter. Men det är svårt att hitta något jag vill ha med en hyra som inte är för hög. Jag får nog räkna med att det kan ta sin tid att hitta något bra.

Men det är bara att fortsätta att hålla utkik. Förr eller senare dyker det upp något bra.

Den här veckan har jag tid för provtagning på onsdag morgon. Det är dags för den årliga diabeteskontrollen. Sen på e.m. kommer Alex som vanligt på onsdagar. Den här veckan kommer han på torsdag också. Pappa och mamma jobbar sent. Så då blir det middag hos mormor.😀❤

Vår tvättstuga har varit ur funktion i en vecka. Så min tvättkorg är ganska full nu. Får vi inte den fixad den här veckan får jag snart ställa mig och tvätta för hand. 

Ja så ser veckan ut att bli just nu. Vårdcentralen, Alex och handtvätt. Alltså inget märkvärdigt. Samma gamla vanliga. Livet rullar på som vanligt.

Ha en riktigt bra vecka nu. KRAMAR.






Kommentarer

  1. Skönt när avbetalningar försvinner för gott. Då känner man sig väldigt nöjd.
    Härligt med att du känner och märker skillnad med din kost.
    Tråkigt när du inte kan göra dina promenader på grund av vädret.
    Hoppas att de lagar maskinerna i er tvättstuga så du kan tvätta igen. För hand är så himla tråkigt.
    Ha en ny bra vecka nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Ha det bra du också.
      Kram

      Radera
  2. Så härligt att de blev stora förändringar i ekonomin ...sånt mår man bra av ..heja dig med lchf kosten ...håller tummarna du hittat något boende som känns mer lockande än där du bor i dag ..nackdelen är väl att hyran höjs år efter år efter år så tillslut är det tusan dyrt överallt ..hade fint med barnbarn å så hoppas tvättstugan öppnar fort ...ha en bra vecka

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas din vecka varit och är bra också Blondie.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning