Måndagsbloggen

Kom hem igår em efter att ha varit barn och hundvakt hos dottern halva veckan. Skönt att vara hemma igen, även fast jag haft det mysigt med barnbarnet. Men det där med att gå ut med hundarna i alla väder är inte lika mysigt. Det har varit snö och snöblandat regn och blåsigt och ruggigt, även fast det inte varit mer än -9.


 Ena hunden smiter upp i möblerna så fort han får tillfälle. Svårt att köra ner honom när han sover så skönt.

De här dagarna har gått fort. Lekar med Alex, promenader med hundarna, städning och matlagning och mycket kvällsmys får tiden att springa iväg. Men när jag kom hem igår och slappnade av blev jag döds trött. Så det blev tidigt i säng.

 Att jag somnade tidigt gjorde så klart att jag vaknade tidigt. Var uppe redan kl 5 i morse. Och nu sitter jag vid datorn med mitt morgon kaffe.

Den nya veckan har börjat. Idag ska jag bara ner till närbutiken och fylla på lite bröd och sånt i mitt skafferi. Sen har vi bytt Alex onsdagsbesök hos mig till tisdag den här veckan. På onsdag är det Lucia. Och resten av veckan är helt oplanerad än. Jag hoppas den fortsätter att vara det.

Bara 2 veckor kvar till jul nu. Min kompis har köpt alla julklappar och nästan all julmat. Och ska börja baka och laga mat nu. Skönt att ha allt klart. Men lite stressigt kanske. Det enda jag gör i förväg är skinka och janssons frestelse. Och det gör jag kvällen innan julafton.

Ja alla har vi våra egna vanor när det gäller hur man planerar.

Nu ska jag ta mig en tur runt på alla era bloggar och se vad ni har haft för er den senaste veckan.

Ha det bra och glöm inte bort att stressa mindre och skratta mer.

KRAM KRAM KRAM


Kommentarer

  1. När man har mysig så går tiden fort.
    Svårt att väcka en sådan där goding när han sover så gott.
    Här gör vi inte en massa julmat. Blir nog en skinkmacka på sin höjd.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår att ni inte firar jul när ni är så långt från familjen. Men en skinkmacka duger ju också.
      Kram

      Radera
  2. å så gott vovven ser ut att ha de ...ja du man har inte samma ork som förr att hålla igång en längre tid inte ...ha nu en bra vecka ...hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej man känner att orken tar slut mycket fortare nu. Tur att man är pensionär och kan bestämma över sin egen tid.
      Ha det fint du också.
      Kram

      Radera
  3. Mys och vila är viktigt! Julen får bli som den blir i år. Ingen stress med vare sig paket eller mat här...
    En förkylning är på g också - typiskt nog!
    Kram från ett grått Öland & Titti

    SvaraRadera
  4. Ja det känns onekligen att julen blir lite annorlunda här i år också, tiderna förändras.
    Bara att hänga med. Hoppas förkylningen inte blir alltför långvarig.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning