Måndagsbloggen strax innan jul.

Julafton närmar sig. Idag är det fredag, bara lördag kvar sen är den här.

Jag har en sömnlös natt. Det blir så ibland. Inget att göra något åt. Bara att gilla läget. Har försökt en massa olika knep. Men inget fungerar. Så de här sömnlösa nätterna väntar jag ut vid datorn eller tv'n. Väntar på att morgonen ska komma så jag kan äta frukost. Pga min diabetes kan jag inte äta för tidigt, eller för sent heller för den delen.

Veckan hittills har varit helt ok. Lite jobbigt väder med ständiga väderväxlingar och ishalka. Just nu har vi ett par minusgrader och snö.

Jag har handlat klart det jag skulle före jul. Så nu ger jag mig inte ut i någon julhandel förrän på mellandagsrean. Skönt att slippa det.

Idag ska jag göra några formar med Janssons frestelse. En till dottern, en till mig själv och en till frysen. Alltid bra att ha en extra i frysen. Kan vara gott att ha till nyår om jag blir sugen.

Julgodis, köttbullar och lite annat smått och gott är redan fixat. Och jag har en vört limpa i frysen.

Ja nu är det bara att vänta in julafton i lugn och ro. Helt stressfritt.

Jag hoppas att ni har det lugnt och skönt ni också. Eller rättare sagt att ni har det precis som ni vill ha det. Ha en fin julhelg i alla fall. KRAM.

 

Kommentarer

  1. Önskar dig en riktig God Jul nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. tråkigt de där när man inte kan sova men men man får bara ta det med ro å hoppas på en ny bättre natt ..skönt du fått undan ditt fix ..jag har inte något att stå i så skönt ..äter ju hos pappa å vi är bara tre personer så det går fort att fixa maten ....nu tar vi en lugn å fin jul ..God jul till dig ..hade bra

    SvaraRadera
  3. Ja en stressfri jul står nog på mångas önskelista just nu! Här vilar vi oss i form i varsitt soffhörn, influensan har tagit ut sin rätt men lite Jansson ska jag nog orka göra, godaste gott!
    GOD JUL till dig nu från mig...
    Kram Titti

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning