Måndagsbloggen

Veckan löpte på i sina invanda gamla spår.

Alltså inga överraskningar. Varken trevliga eller andra.

Dagarna löser snabbt av varandra. Och plötsligt har en vecka gått. Och det är en ny vecka igen.

Den här kommande veckan blir i alla fall lite annorlunda. För den här veckan ska jag vara barn och hundvakt hos min dotter. 

Från onsdag kväll till söndag eftermiddag. Föräldrarna ska på en weekend resa till Budapest.

Det första adventsljuset har tänts. Så nu är man verkligen på upploppet mot julen känner jag.


Nu är det dags att börja planera lite tycker jag. Inte bara julklapps inköp. Maten måste ju också planeras och köpas hem. Och man ska baka (inte jag) och göra julgodis. Jag bakar inte till jul. Skönt att slippa. Det får min dotter sköta om. Men jag har lovat yngsta barnbarnet att jag ska göra ett pepparkakshus tillsammans med honom.

Det blir nästa helg. Då ska han sova hos mig så då passar det bra.

Men det är inte förrän om 14 dagar. 

Idag är det alltså måndag. Jag ska handla lite. Bara på Ica. 

Tänkte spara lite på julklappsjakten. Det får vänta till nästa vecka. Jag vet på ett ungefär vad jag ska köpa. Och det underlättar ju. Plus att jag redan köpt en del julklappar. Som ligger här inslagna och klara att delas ut.

Idag har vi -11 här. Ska klä mig riktigt varmt innan jag går ut. (Ibland önskar jag att jag bodde i ett varmare land.)

Ha en bra vecka. Ta hand om er. Så hörs vi om en vecka igen. 

KRAMAR


Kommentarer

  1. önskar oxå jag bodde på varma ställe ..i alla fall några veckor då å då under den kalla årsrtiden..skönt du fått undan en del klappar ..ja du dagarna rullar på fort ...rätt skönt för där framme väntar ju våren och sommaren heheh ..hade fint å ha en bra vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja man skulle hyra ett litet hus någonstans i värmen några veckor på vintern
      det enda problemet är att man har för låg pension för att ha råd
      kram

      Radera
  2. Jag bor ju på ett varmare ställe, men frös i morse när det car +10 🙈.
    Jag gör inte så mycket bak eller julgodis heller nummer.
    Ha en bra vecka nu med hundvakt och allt annat.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. +10 är en dröm under vintern istället för -17
    kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning