Torsdagen blev supermysig

En tanke slog mig igår när jag satt och väntade på bussen nere på stan.
Varför måste alla busshållplatser vara så mördande fula och tråkiga att man knappt står ut med att sitta där????
Så här ser hållplatsen ut där jag väntar på bussen.
Inte varken vacker eller rolig precis.
Varför inte piffa upp allt lite? För dyrt kanske?

Bakom busshållplatsen är det en helt annan sak för där rinner ån genom staden.

Mycket trevligare än all grå betong vid bussarna.

Jag umgicks med min dotter och yngsta barnbarnet hela dagen igår.
Vi satt i deras paviljong i skydd för vinden och myste.
Medans Alex körde runt på gräset i sin lilla el bil som vanligt.
Han älskar verkligen den där bilen, så kul att se.

Hade verkligen en jättebra dag på alla sätt.
Behövde inte ens tänka på middagen för den stod dottern för.
Det blev en god köttfärsgratäng med en krämig potatissallad till. Jättegott var det.

Plockade med mig ett par liljor hem.

Hade ingen så smal och liten vas som det skulle ha varit, så jag tog ett vinglas istället.
Fungerade bra det också, tycker jag.

Idag är det Fredag och hur den här dagen ska bli har jag inte riktigt bestämt än.
Det återstår att se.

Ha en bra dag nu.






Kommentarer

  1. Förmodligen för mycket förstörelser vid sådana platser, så då håller dom i pengarna.
    Vilken härlig torsdag du haft och hoppas din fredag blir lika bra nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Håller med om att sådana miljöer är själsdödande. Likadant med väntrum på sjukhus. Vilken söt liten kille ditt barnbarn. Och vilken rolig bil. Den skulle man gärna kört omkring i själv om man hade fått plats.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning